اتصال voip یا Call Center به نرم افزار - نمایش مشخصات تماس گیرنده در Asp net Core
با سلام
یکی از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار CRM اتصال به voip است. یعنی وقتی تلفن کال سنتر زنگ میخورد مشخصات تماس گیرنده روی نرم افزار نمایش داده شود. همچنین ساعت و شماره تلفن آن ثبت بشود و بتوان همان مشتری را ثبت کرد و...
چطور میشه یاد گرفت که چطور باید این کار را انجام داد !؟
هیچ ایده ای برایش ندارم من!
پاسخ هوش مصنوعی
برای اتصال یک سیستم VoIP یا Call Center به نرم افزار خود در ASP.NET Core و نمایش مشخصات تماس گیرنده، شما به چند مرحله نیاز دارید:
1. استفاده از API سرویس VoIP: اکثر سیستم های VoIP API هایی ارایه می دهند که شما می توانید از آن ها برای دریافت اطلاعات تماس استفاده کنید. باید بررسی کنید که ارایه دهنده خدمات VoIP شما چه API هایی دارد.
2. راه اندازی یک سرویس برای دریافت اطلاعات تماس: شما می توانید یک endpoint در ASP.NET Core ایجاد کنید که تماس های ورودی را دریافت کند و مشخصات آن ها را در پایگاه داده ذخیره کند.
3. نمایش اطلاعات در UI: بعد از دریافت اطلاعات تماس، می توانید آن ها را در UI نرم افزار خود به نمایش بگذارید. استفاده از AJAX برای بارگذاری دینامیک مشخصات تماس می تواند مناسب باشد.
به عنوان نمونه، به کد زیر توجه کنید که یک endpoint ساده برای دریافت اطلاعات تماس را نشان می دهد:
csharp
[ApiController]
[Route("[controller]")]
public class CallController : ControllerBase
{
[HttpPost("incoming")]
public IActionResult IncomingCall([FromBody] CallInfo callInfo)
{
// ذخیره اطلاعات تماس در پایگاه داده
// نمایش مشخصات تماس در UI
return Ok(); // یا هر پاسخ مناسب دیگری
}
}
public class CallInfo
{
public string PhoneNumber { get; set; }
public DateTime CallTime { get; set; }
}
4. ذخیره اطلاعات تماس در پایگاه داده: شما نیاز به یک مدل داده برای ذخیره مشخصات تماس دارید. با استفاده از Entity Framework Core می توانید یک مدل و DbContext برای مدیریت داده ها ایجاد کنید.
5. آموزش و منابع آموزشی: برای یادگیری نحوه پیاده سازی این مراحل می توانید از منابع آنلاین، tutorials و مستندات ASP.NET Core و API VoIP استفاده کنید. همچنین، می توانید به دوره های آموزشی در سایت هایی مانند Udemy یا Coursera مراجعه کنید.
با پیگیری این مراحل و کسب دانش در زمینه ASP.NET Core و کار با API های VoIP، می توانید ویژگی مورد نظر را در نرم افزار خود پیاده سازی کنید.
شما ابتدا باید یک سرویس Call Center تهیه کنید. از همون شرکتی که این سرویس رو تهیه می کنید یه سری مستندات هم در اختیارتون قرار داده میشه که از طریق api میتونید کال سنتر رو به پروژه وصل کنید.
هر شرکت یه سری api ها داره که برای اون api ها داکیومنت هم در اختیار شما قرار میده و میگه چجوری میشه باهاش کار کرد. ( به عنوان مثال این مستندات رو ببینید که مربوط به کال سنتر هست)
خب وقتی شما بتونید از طریق api ها مشخصات تماس گیرنده رو دریافت کنید می تونید به راحتی توی دیتابیس هم اطلاعات رو ثبت کنید.
- آموزش استفاده از پلاگین گردونه شانس در Asp.net core به همراه سورس
- نمایش متن به صورت فرمت شده در CkEditor
- آموزش استفاده از SignalR در Asp.net Core با مثال عملی
- ادغام چند گزارش استیمول سافت بصورت پی دی اف در یک فایل
- نحوه تغییر استایل کامپوننت select2 چگونه است ؟
- چگونه امنیت پروژه را در Asp.net Core افزایش دهیم ؟
- ارسال پارامتر در دستور window.open جی کویری
- ارسال پارامتر از طریق جاوااسکریپت با کلیک روی تگ a
- خطای 500 زمان اجرا شدن پروژه روی هاست
- کویری نویسی در استیمول سافت جهت فیلتر اطلاعات
- کار با CkEditor با قابلیت آپلود عکس
- خطا در ایجاد migration در Asp.net core
- مشکل تاریخ شمسی در سی شارپ
- تفاوت های Asp.net core و Asp.net mvc چیه؟
- دلیل اسپم شدن ایمیل های ارسالی از سرور
- نحوه لایه بندی پروژه Core و اضافه کردن به IIS
- ارسال ایمیل در Asp.net core
- آیا میشه در mvc core از کامپونت استفاده کرد
- نمایش گزارش stimulsoft روی کلاینت
- آپلود فایل در Asp.net core چگونه است؟